maandag 9 april 2012


Vandaag voor het eerst in tien dagen regen. Dat had ik voorzien vandaar dat ik mij vandaag en niet dinsdag verplaats: paasmaandag is een zondag in Duitsland dus geen vrachtverkeer. Zeker bij regen een zegen. Ik ben in ruim twee uren in Strasbourg waar de regen minder is en tegen twee uur stopt. Ik kan weer eens op de fiets naar de stad. En dat gaat hier prachtig over een fietspad van een kilometer of drie tot bij het prachtige Gare Central aan de rand van de binnenstad. Hier zit ook de VVV waar ik me laat volstoppen met informatie. Dan een eerste verkenning door de binnenstad. Er is geen winkel open maar het is toch erg druk meet slenteraars en toeristen. Ik fiets tot de indrukwekkende kathedraal en kijk op pleinen en straten die vol staan met vakwerkhuizen uit de tijd (voor 1681 toen de Fransen deze stad veroverden) dat Straatsburg Duits was. En er is veel water in Straatsburg dus ook rondvaartboten en bruggen. Leuk. Ik verheug me de komende dagen daarmee diepgaander kennis te maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten